Empty cart

محصولی در سبدخرید وجود ندارد

نکات پیش خرید آپارتمان

امروزه افراد بسیاری ممکن است با پیش خرید ساختمان با مشکلاتی مواجه شوند. چه اینکه در پیش خرید ساختمان نکاتی وجود دارد که باید از طرف فردی که به دنبال خرید آپارتمان است رعایت شود. اگر خریدار نکات مربوط به پیش خرید ساختمان را رعایت نکند، چه بسا ممکن است بعدها از باب کلاهبرداری و یا فروش مال غیر و یا معامله فضولی مجبور به شکایت و طی پروسه طولانی دادگستری گردد. بنابراین، در این مقاله سعی داریم تا نکات پیش خرید ساختمان را برای شما شرح دهیم.

چه کسانی حق پیش فروش واحد ساختمانی را دارند؟ نکات پیش خرید آپارتمان

توجه کنید، تنها و صرفا افراد زیر حق پیش فروش واحد ساختمانی را دارند. این افراد عبارتند از:

1- مالک رسمی ملک.
2- سازنده ملک که با مالک اصلی قرارداد مشارکت در ساخت دارد.

در تنظیم قرارداد مشارکت در ساخت حتما با یک وکیل مشورت کنید تا در پروسه ساخت با مشکلی مواجه نشوید. رعایت دو امر در تنظیم قرارداد مشارکت در ساخت فی ما بین مالکین و سازنده یا سازندگان از اهمیت بسزایی برخودار است: اول- تعیین نماینده مالکین: چه اینکه اگر قرارداد مشارکت در ساخت فی ما بین مالکین و سازنده یا سازندگان فاقد نماینده باشد در تمامی مراحل ساخت دچار مشکل خواهید شد. چرا که یک نفر به عنوان نماینده باید نظرات مالکین را لحظه به لحظه به سمع و نظر سازنده یا سازندگان برساند. دوم- تعیین داور یا حکم: اگر بخواهید مشکلات پیش آمده از باب قرارداد مشارکت را از طریق دادگستری حل کنید این امر بسیار زمان بر و طولانی خواهد بود و مضاف بر اینکه هزینه گزافی را متحمل می شوید. از این رو، توصیه ما بر این است که مشکلات قراردادی خود را از طریق داوری یا حکمیت حل کنید. موسسه داوری ترنم عدالت علوی با بیش از 10 سال سابقه در حوزه داوری شما را یاری می نماید. نکات پیش خرید آپارتمان

3- شخصی که قبلا ملک را از سازنده یا مالک پیش خرید کرده است.

حتما به قرارداد میان پیش خریدار و سازنده دقت کنید.

اعتبار سازنده یا پیمانکار چه ارزشی دارد؟

حتما به اعتبار پیمانکار یا سازنده دقت کنید. در واقع، بررسی توانایی مالی و سوابق کاری سازنده ملک می تواند افق اتمام پروژه ساخت و ساز را برای شما روشن تر نماید و ترس شما مبنی بر احتمال توقف و تاخیر در انجام پروژه را از بین برد.

چه زمانی برای پیش خرید واحد ساختمانی مناسب است؟

هر چه زمان پیش خرید به انتخاب پروژه ساخت و ساز نزدیکتر باشد احتمال بروز مشکلات و مصائب در راستای انجام پروژه کمتر است و شما راحت تر می توانید نسبت به پیش خرید ملک اقدام کنید.

آیا باید اسناد مرتبط با قرارداد را بررسی نمود؟ نکات پیش خرید آپارتمان

بررسی اسناد مرتبط با قرارداد از اهمیت ویژه ای در پیش خرید ساختمان برخوردار است. چنانچه مالک اصلی قرارداد مشارکت در ساخت با سازنده داشته باشد برای پیش خرید ملک حتما قرارداد مشارکت در ساخت را مطالعه کنید. حتی قرارداد را نزد یک متخصص ببرید و از او بخواهید تا قرارداد را به طور تفصیلی بررسی کند.

آیا گرفتن استعلامات ثبتی مهم است؟

حتما نسبت به اخذ استعلامات ثبتی دقت کنید. چرا که با استعلامات ثبتی می توانید از وضعیت در رهن بودن یا بازداشت بودن ملک توسط مراجع قضایی اطلاع حاصل کنید. چرا که در صورتی که مورد معامله در رهن یا توقیف باشد، این موضوع می تواند مشکلات عدیده ای برای شما به همراه داشته باشد.

نتیجه گیری مقاله نکات پیش خرید آپارتمان

پیش خرید یک واحد ساختمانی می تواند از منظر اقتصادی به نفع شما باشد. از این رو، بسیاری از افراد به دنبال پیش خرید واحد ساختمانی هستند تا برای آنها مقرون به صرفه باشد. اما غافل از اینکه اگر نکات حقوقی مهم در پیش خرید آپارتمان را رعایت نکنند، این موضوع می تواند مشکلات بسیاری را برای آنها به همراه داشته باشد و حتی آنها را راهی دادگستری نماید. بنابراین، بهتر است قبل از پیش خرید ساختمان نکات حقوقی آن را بررسی کنید تا با اطمینان خاطر ملک مورد نظر خود را خریداری نمایید. در این راستا می تولنید از متخصصین حقوقی و وکلا و کارشناسان رشته حقوق و دانش آن ها نیز بهره ببرید.

برای دریافت وقت و مشاوره حضوری یا تلفنی به صفحه درخواست مشاوره مراجعه کنید.

نکات پیش خرید آپارتمان

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

بالا