Empty cart

محصولی در سبدخرید وجود ندارد

فک پلاک خودرو

افراد زمانی که خودروی خود را معامله می کنند باید نسبت به فک پلاک خودرو اقدام نمایند. معمولاً خریدار اتومبیل متعهد می شود که در مدت زمان معقول و ماسبی نسبت به فک پلاک خودرو اقدام کند. در این مقاله با موضوع فک پلاک خودرو و مقررات آن آشنا خواهیم شد.

فک پلاک خودرو یعنی چه؟

منظور از فک پلاک خودرو، جدا کردن پلاک خودرو از اتومبیلی است که فروخته شده و نصب پلاک جدید روی آن.

اهمیت فک پلاک خودرو چیست؟

اگر فک پلاک خودرو انجام نشود هر گونه تخلف یا جرمی که با اتومبیل انجام شود به نام مالک قبلی ثبت خواهد شد. از این رو، انجام عمل فک پلاک خودرو از اهمیت زیادی برخودار است.

برای فک پلاک خودرو چه اقدامی باید انجام داد؟

بهترین راه این است که فروشنده وکالت مدت داری به خریدار دهد تا خریدار نسبت به فک پلاک خودرو اقدام کند. باید دقت کرد که وکالت حدودا 10 روز مدت داشته باشد. محدوده آن نیز تنها برای اقدام خریدار نسبت به فک پلاک خودرو باشد. در غیر این صورت ممکن است مشکلات عدیده ای برای صاحب قبلی پلاک خودرو اتفاق بیفتد.

اگر خریدار در ظرف مدت مقرر نسبت به فک پلاک خودرو اقدام نکند، چه باید کرد؟

این امکان برای فروشنده وجود دارد تا نسبت به تمدید وکالت (مثلاً در بازه زمانی 10 روزه) اقدام کند. در نهایت اگر اقدامی از سوی خریدار نسبت به فک پلاک انجام نشود فروشنده می تواند نسبت به طرح دادخواست فک پلاک خودرو اقدام کند. برای تنظیم دادخواست با وکلا و کارشناسان حقوقی حتما مشورت کنید.

برای استعلام از فک پلاک خودرو چه اقدامی باید انجام داد؟

به منظور آگاهی از این امر که فک پلاک خودرو صورت گرفته یا خیر به سایت پلیس راهور مراجعه کنید. در این صورت می تواند استعلامات لازم را دریافت کنید.

نتیجه گیری مقاله

در جامعه امروزی، معاملات اتومبیل به کرات در حال انجام است. ممکن است بسیاری از خریداران نسبت به فک پلاک خودرو در مهلت مقرر تعیین شده میان خریداران و فروشندگان اقدام نکند. این امر می تواند مشکلات زیادی برای فروشندگان به همراه داشته باشد. چرا که هر نوع خلاف یا جرمی که با اتومبیل انجام یم شود به نام صاحب آن خواهد بود. از این رو، بهتر است حتما پس از فروش اتومبیل اقدامات مقتضی برای فک پلاک خودرو صورت بگیرد.

برای دریافت مشاوره حضوری و تلفنی به صفحه درخواست مشاوره مراجعه کنید.

فک پلاک خودرو یعنی چه

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

بالا