Empty cart

محصولی در سبدخرید وجود ندارد

شکایت از فروشندگان طلا

بسیاری از افراد ممکن در خرید طلا با مشکل مواجه شوند. به گونه ای که ممکن است فرد هزینه گزافی را برای خرید یک طلا صرف کند. اما در مقابل فروشنده طلا، با حیله و نیرنگ او را فریب دهد. هر چند شاید بتوان موضوع شکایت از فروشندگان طلا، را در قالب شکایت کلاهبرداری، شکایت خرید و فروش مال مسروقه، ترویج سکه قلب و … بررسی نمود؛ ولی حالت دیگری در شکایت از فروشندگان طلا نیز وجود دارد که شما را در در رسیدن به حقتان سریع تر یاری می نماید. و آن برای زمانیست که فروشنده طلا مرتکب جرم نشده؛ بلکه صرفا تخلف کرده است.  در این مقاله نحوه شکایت از فروشندگان طلا در فرضی که مرتکب تخلف و یا جرم شده باشند را مورد مطالعه قرار می دهیم.

عمده تخلفات فروشندگان طلا چیست؟ شکایت از فروشندگان طلا

بیشترین تخلفات فروشندگان طلا عبارت است از: شکایت از فروشندگان طلا

1- فروش طلای دست دوم به جای نو. شکایت از فروشندگان طلا

2- فروش نگین بدل به جای اصل.

3- فروش سکه تقلبی.

4- فروشگاه سکه مخدوش.

5- فروش طلای سرقتی.

6- فروش طلای عیار پایین به جای هجده عیار.

7- کم فروشی توسط طلافروشان. شکایت از فروشندگان طلا

8- گران فروشی

و …است.

اگر طلافروش مرتکب تخلف شود چه اقدامی می توان انجام داد؟ شکایت از فروشندگان طلا

در مواردی که موضوع تخلف است و جرمی تحقق نیافته است می توان به سامانه اتحادیه طلافروشان به نشانی اینرنتی www.estjt.ir مراجعه کرد و اقدام به ثبت تخلف خود به صورت اینترنتی نمود. برای دسترسی به سایت اتحادیه طلا فروش اینجا را کلیک کنید.

نکته: برای ثبت تخلف به صورت اینترنتی حتما فاکتور خود را داشته باشید تا مشخصات درج شده در آن را به درستی وارد کنید. 

اگر طلافروش مرتکب جرم شود چگونه می توان از او شکایت کرد؟ 

در مواردی که عمل طلافروشان عنوان مجرمانه دارد باید به دادسرای عمومی و انقلاب مراجعه کرد. مرجع صالح برای رسیدگی دادسرای محل فعالیت طلافروشی است. فرض کنید شما ساکن محدوده شریعتی است. اما طلافروشی که از آن طلا خریداری کرده اید در خیابان گیشا است. در این حالت باید به دادسرای محل فعالیت طلافروشی – یعنی محله گیشا- مراجعه کنید. شکایت از فروشندگان طلا

پس از این امر می توانید با ارائه اسناد و مدارک خود از قبیل فاکتور و … از دادستان بخواهید که تحقیقات به منظور کشف جرم را آغاز کند. در صورت احراز وقوع جرم، کیفرخواست صادر می شود و پرونده به دادگاه کیفری ارسال می گردد. 

نتجیه گیری مقاله

امروزه ممکن است بسیای از افراد از ناحیه طلافروشان دچار حیله و نیرنگ شوند. اگر عمل طلافروشان در حد یک تخلف باشد باید به اتحادیه طلافروشان مراجعه کرده و از طریق اینترنتی اقدام به ثبت شکایت کنید. اما در فرضی که عمل طلافروش مصداق یکی از عناوین مجرمانه در قانون مجازات اسلامی باشد، شما باید به دادسرای عمومی و انقلاب مراجعه کرده و تقاضای رسیدگی به منظور کشف جرم و شروع تحقیقات را نمایید.

برای دریافت وقت مشاوره حضوری و تلفنی به صفحه درخواست مشاوره مراجعه کنید.

شکایت از فروشندگان طلا

 

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

بالا