Empty cart

محصولی در سبدخرید وجود ندارد

تخلیه خط چیست

برای همه ما پیش آمده که تلفن ثابت به دلیل بدهی قطع شود. چنانچه صاحب تلفن یا مشترک، از پرداخت بدهی تلفن امتناع کند، با وجود گذشت مدت زمانی که به او داده می شود، خط تلفن او تخلیه خواهد شد. اما تخلیه خط تلفن دارای شرایط و قواعدی است. حال سوال این است: تخلیه خط تلفن چیست؟ شرایط تخلیه خط تلفن کدام است؟ در این مقاله با مفهوم تخلیه خط تلفن ثابت و شرایط آن آشنا خواهیم شد.

تلفن ثابت به چه انواعی تقسیم می شود؟

در یک تقسیم بندی کلی تلفت ثابت به ودیعه دار و غیر ودیعه دار (دارای هزینه اتصال) تقسیم بندی می شود: تخلیه خط تلفن چیست

1- خط تلفن ثابت ودیعه دار: تخلیه خط تلفن چیست

اشخاصی که در ابتدا، پولی بابت خط تلفن ثابت پرداخت کرده اند، ودیعه خط تلفن ثابت بوده است. در این صورت اگر مبلغ بدهی آنها به 80درصد مبلغ ودیعه آنها برسد. تلفن آنها قطع خواهد شد. (خط تلفن ودیعه دار مربوط به مشترکین تیرماه 1387 و قبل از آن است).

2- خط تلفن غیر ودیعه دار (دارای هزینه اتصال):

این دسته از اشخاص، ودیعه تلفن همراه ندارند. بلکه  فقط هزینه اتصال تلفن از آنها گرفته می شود. اگر قبض این افراد به بیش از 20،000 تومان برسد. و 15 روز از پرداخت مبلغ بگذرد و مشترک همجنان از پرداخت خودداری کند، خط تلفن یک طرفه خواهد شد. همچنین، اگر دو دوره پشت سر هم قبض تلفن ثابت خود را پرداخت نکنند، خط تلفن آنها دو طرفه قطع خواهد شد.

تخلیه خط چیست؟ و چه زمانی صورت می گیرد؟

اگر مشترک تلفن ثابت در دو دوره مکرر، قبض تلفن ثابت خود را پرداخت نکند، تلفن به صورت دو طرفه قطع خواهد شد. چنانچه، شخص با خطارهای مکرر مخابرات، همچنان بدهی را پرداخت نکند، مخابرات امتیاز خط را از او سلب خواهد کرد. به این کار در اصطلاح تخلیه خط می گویند.

در صورت تخلیه خط تلفن چه اقدامی از سوی مشترک باید انجام شود؟

در صورتی که خط تلفن تخلیه شود، مشترک باید مجددا فرآیند اتصال خط تلفن را طی کند. بنابراین او باید هزینه اتصال خط تلفن را بپردازد.

آیا قبل از تخلیه خط تلفن اطلاع رسانی صورت می گیرد؟ تخلیه خط تلفن چیست

بله. معمولا از طریق ارسال پیامک و یا درج در قبض اخطار به مشترک انجام می گیرد. در این صورت، به او گفته می شود که اگر مبلغ را پرداخت نکند، مشمول مقررات تخلیه خط می شود. اما ممکن است برخی از مشترکین ادعا کنند که به آنها اطلاع رسانی نشده است. در این صورت بهترین راه حل برای آنها این است که به شرکت مخابرات مراجعه کنند. آنها می توانند پرونده مربوط  به خود را بررسی کنند. برای اطلاعات بیشتر روی آیکون زیر کلیک کنید:

تخلیه خط

نتیجه گیری مقاله تخلیه خط تلفن چیست

خط تلفن ثابت، نیاز ضروری برای هر شخص حقیقی و حقوقی است. می دانیم که به منظور استفاده از خط تلفن باید هزینه ای را به مخابرات بپردازیم. در فرضی که فرد یا شرکت از پرداخت هزینه خط تلفن خودداری کند، در ابتدا مهلتی برای پرداخت به او داده می شود و سپس تلفن او قطع می گردد و در صورتی که فرد ظرف یک سال از تاریخ قطع تلفن نسبت به پرداخت آن اقدام نکند، امتیاز خط تلفن از او سلب می گردد. بنابراین، در اصطلاح به این حالت تخلیه خط گفته می شود. بنابراین، در این وضعیت، فرد یا شرکت باید از ابتدا برای اخذ تلفن ثابت اقدام کند و هزینه اتصال تلفن را بپردازد.

برای دریافت وقت مشاوره حضوری و تلفنی به صفحه درخواست مشاوره مراجعه کنید.

تخلیه خط تلفن

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

بالا