Empty cart

محصولی در سبدخرید وجود ندارد

نمونه شکواییه ارش البکاره

مطالبه ارش البکاره زمانی مطرح می گردد که شخصی مورد تجاوز قرار گرفته باشد و در اثر تجاوز، بکارت او از دست برود. بنابر این، توجه کنید، اگر از بین رفتن بکارت زن با رضایت هر دو طرف (زن و مرد) باشد چیزی به عنوان ارش البکاره به زن تعلق نمی گیرد. پس با توجه به آنچه گفتیم می توان نتیجه گرفت: در صورتی که دختری و پسری با رضایت اقدام به هم بستری با یکدیگر نمایند و بکارت دختر از بین رود. سپس بعد از چندی میان آنها کدورتی حاصل شود، امکان مطالبه ارش البکاره برای دختر وجود ندارد. نمونه شکواییه ارش البکاره که در انتهای مقاله تدوین شده، حاکی از این است که مطالبه ارش البکاره شرایط خاصی دارد. 

این امر در حالی است که در این روزها با مراجعه دختران بسیاری به دفاتر وکلا مواجه هستیم که اذعان می نمایند پسری بدون رضایت آن ها به قصد ازاله بکارت با او نزدیکی کرده است. اما، پس از اندکی بحث متوجه می شویم که این امر در پرتوی یک رابطه دوستی و کاملا خودخواسته صورت گرفته است. در ادامه این مقاله به نمونه شکواییه ارش البکاره اشاره می کنیم. 

یکی از بارزترین نمونه های پرونده مربوط به ارش البکاره، قضیه ستایش است که توسط پسر 17 ساله ای مورد تجاوز قرار گرفت. پسر همسایه پس از تجاوز به ستایش او را به قتل رساند و پیکر او را با اسید سوزاند. در قضیه ستایش دختر افغانی تبار، مسئله ارش البکاره مطرح شد. اما النهایه تنها حکم اعدام برای قاتل ستایش تعیین گردید و مسئله ارش البکاره به فراموشی سپرده شد. در زیر نمونه شکواییه ارش البکاره را با هم می خوانیم.

مطالبه ارش البکاره در صورتی که دو طرف راضی به برقراری نزدیکی بودند:

در موسسه ترنم عدالت پرونده های بسیاری طرح گردید که دختر پس از برقراری رابطه با دوست و به اصطلاح پارتنر خود به وکیل مراجعه نمود و ماجرا را طوری تعریف نمود تا محق برای دربافت ارش البکاره باشد. اما با کمی گفتگو و کسب اطلاع از شرح ما وقع مشخص گردید که دختر هم راضی به انجام عمل مواقعه بوده؛ اما پس از وقوع درگیری و نزاع فی ما بین طرفین، دختر به قصد انتقام جویی تصمیم می گیرد تا مطالبه ارش البکاره نماید. این امر اصولا زمانی رخ می دهد که پسر پس از انجام عمل نزدیکی، وعده و وعید های ازدواج به دختر را فراموش می کند و بعضا پارتنر خود را رها می نماید. 

اما همان طور که فوقا اشاره نمودیم، چنان قاضی متوجه شود که ارتبط بین دختر و پسر از روی رضایت باشد حتی ممکن است به ضرر دختر نیز تمام شود. چرا که دختر به نوعی علیه خود اقرار می کند. از این رو، مطالبه ارش البکاره تنها برای زمانی است که دختر به نوعی مورد تعرض و تجاوز جنسی قرار می گیرد. در این صورت با داشتن ادله و مدارک لازم می تواند به قاضی مراجعه و تقاضای ارش البکاره نماید. نمونه شکواییه ارش البکاره که توسط وکلا و کارشناسان مجموعه ترنم عدالت تنظیم شده است، تنها از باب تثمیل است. به منظور تنظیم شکواییه یا دادخواست مطابق با اوضاع و احوال خود حتما با ما تماس بگیرید و مشورت کنید. 

نمونه شکواییه ارش البکاره:
ریاست محترم دادسرای ناحیه …………………
با سلام،
احتراما به استحضار می رساند:

اینجانب در مورخه ………………… به قصد رفتن به رستوران با چند تن از دوستانم از منزل خارج شدم. متاسفانه راننده تاکسی پس از مدت مدیدی که بلاتکلیف در خیابان های شهر چرخید، از شهر خارج شد. بنده که به قصد او پی برده بودم، از او خواستم تا من را رها کند. اما متاسفانه هیچ اقدامی در راستای صحبت های اینجانب انجام نداد. پس از ساعت ها در کلبه ای ویرانه در خارج از شهر، بنده را به حالت اجبار و قهر، از خودرو پیاده نمود و سپس اقدام به تجاوز کرد. حالیه با نظر به اینکه این اقدام با قهر و اکراه انجام گرفته و بنده از این موضوع دچار آسیب های روحی و روانی بسیار شده ام صدور حکم مبنی بر اعدام اعدام متجاوز و مطالبه ارش البکاره وفق بند ت ماده 224 و 658 قانون مجازات اسلامی از محضر محترم شما عالیجناب مورد استدعا است.

                                                                               با تقدیم احترامات فراوان

نکات مهم در طرح شکواییه ارش البکاره

در صورت وقوع تجاوز موارد زیر را رعایت کنید:

1- پس از تجاوز به هیچ وجه استحمام نکنید.

2- پس از تجاوز مسواک نزنید.

3- پس از تجاوز لباسهای خود را تعویض نکنید.

4- به محض رهایی از دست متجاوز به نزدیکترین ضابط قضایی (نیروی های انتظامی) مراجعه کنید.

5- بعد از وقوع تجاوز با اطرافیان نزدیک خود در مورد آن موضوع صحبت کنید و یا کاغذی بردارید و تمامی آنچه گذشت را در آن بگنجانید. شاید چند روز پس از وقوع تجاوز به دلیل فشار روحی و روانی وقایع را نتوانید به صورت جزئی به یاد آورید.

توجه کنید،در قانون به جای عنوان ارش البکاره از عنوان مهرالمثل استفاده شده است. اما هر دو یک مفهوم دارند. ماده 658 قانون مجازات اسلامی در این خصوص چنین مقرر می نماید:

هرگاه ازاله بکارت غیرهمسر با مقاربت یا به هر وسیله دیگری و بدون رضایت صورت گرفته باشد موجب ضمان مهرالمثل است.
تبصره ۱- هرگاه ازاله بکارت با مقاربت و با رضایت انجام گرفته باشد چیزی ثابت نیست.
تبصره ۲- رضایت دختر نابالغ یا مجنون یا مکرَهی که رضایت واقعی به زنا نداشته در حکم عدم رضایت است.

 

blank

 

قبل از اقدام برای انجام هر گونه کار حقوقی، با وکیل متخصص در آن حوزه مشورت نمایید. وکلای موسسه ترنم عدالت علوی با بیش از 15 سال سابقه در کار حقوقی، کیفری، ثبتی، ملکی، خانوادگی، امور حسبی، ارث و … شما را یاری و مساعدت می نمایند. با ما تماس بگیرید. 

برای دریافت وقت مشاوره حضوری و یا تلفنی به صفحه درخواست مشاوره و تماس با ما مراجعه کنید. 

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

بالا