Empty cart

محصولی در سبدخرید وجود ندارد

روشهای مسدود کردن کارت بانکی

ممکن است مشکلاتی پیش بیاید که شما مجبور باشید کارت خود را مسدود کنید. در صورت وقوع مسائلی از قبیل مفقود شدن کارت بانکی و … بهترین راه برای شما که دچار استرس نشوید این است که کارت بانکی خود را مسدود کنید. در این مقاله با روشهای مسدود کردن کارت بانکی آشنا خواهید شد.

چه روشهای برای مسدود کردن کارت بانکی وجود دارد؟

1- دستگاه خودپرداز

2- مراجعه به بانک

3- تماس با تلفن بانک

4- اینترنت بانک

دستگاه خودپرداز:

سریع ترین راه ممکن برای مسدود کردن کارت بانکی، مراجعه به نزدیک ترین دستگاه عابر بانک است. توجه کنید که نیازی نیست حتما دستگاه خودپرداز متعلق به بانک کارت مفقودی باشد.

با فشردن دکمه خدمات بدون کارت، گزینه مسدود کردن کارت را انتخاب کنید. در مرحله بعد مشخصات کارت بانکی (شماره کارت و رمز ورود) را وارد کرده و دکمه تایید را بزنید. در این روش می توانید کارت خود را در سریع ترین زمان ممکن بسوزانید.

نکته: برای مسدود سازی کارت بانکی با استفاده از این روش، لازم است شماره کارت خود را در اختیار داشته باشید. 

مراجعه به بانک:

راه دیگری که برای مسدود کردن کارت تمامی بانک های کشور وجود دارد مراجعه به یکی از شعب بانک صادر کننده کارت است. شما باید با در دست داشتن کارت ملی به شعبه بانک مراجعه کنید. با دریافت فرم مربوط به اعلام مفقودی کارت مشخصات کارت را وارد می کنید تا درخواست سوزاندن کارت صادر شود.

مزیت استفاده از این روش این است که با مراجعه به شعبه بانک علاوه بر سوزاندن کارت مفقودی به طور همزمان می توانید اقدام به گرفتن کارت بانکی جدید کنید.

تماس با تلفن گویا:

با در اختیار داشتن تلفن گویای بانک صادرکننده از طریق تلفن می توانید اقدام به سوزاندن کارت خود کنید. برای انجام این کار پس از برقراری ارتباط باید مشخصات کارت بانکی و مشخصات شخصی خود را وارد کنید. بعد از این مرحله درخواست انسداد کارت تایید می شود.

سوزاندن کارت با استفاده از اینترنت بانک

از طریق اینترنت بانک می توانید با وارد کردن مشخصات کارت (شماره کارت، رمز دوم، کد امنیتی و تاریخ انقضای کارت و CVV2) کارت بانکی خود را مسدود کنید.

نکته: در برخی از بانک ها می توان با استفاده از همراه بانک یا کد دستوری (USSD) کارت های صادر شده را از طریق آن بانک مسدود کرد.

نتیجه گیری مقاله

گاهی به دلیل سرقت و یا مفقود شدن کارت بانکی نیاز است که شما فورا کارت بانکی خود را مسدود کنید. روش های مختلفی برای انسداد کارت بانکی وجود دارد. از جمله روش ها: دستگاه خودپرداز، مراجعه به بانک، تماس با تلفن بانک و اینترنت بانک است. البته به نظر برخی تماس با پلیس فتا برای انسداد کارت بانکی نیز می تواند راه گشا باشد. به نظر می رسد از میان تمام روش های فوق استفاده استفاده از خودپرداز و تلفن بانک سهل تر باشد تا مراجعه حضوری به بانک. چه اینکه ممکن است سرقت کارت بانکی در شب رخ دهد و یا در منطقه ای اتفاق بیفتد که امکان مراجعه به بانک نباشد.

برای دریافت وقت مشاوره حضوری و تلفنی به صفحه درخواست مشاوره مراجعه کنید.

روشهای مسدود کردن کارت بانکی

 

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

بالا