Empty cart

محصولی در سبدخرید وجود ندارد

ازدواج سفید در ایران

امروزه، ازدواج سفید میان جوانان رواج بی نظیری پیدا کرده است. علت اصلی تمایل و گرایش جوانان برای وقوع ازدواج سفید در ایران این است که تعهداتی از قبیل مهریه، نفقه، اجرت المثل ایام زوجیت و …بر آنها بار نمی شود. در عین حال نیز ازدواج سفید راهی بسیار مناسب برای جوانان است تا به امیال جنسی خود پاسخ دهند. نگاه قانون ایران به ازدواج سفید چیست؟ در این مقاله در مورد پذیرش یا رد ازدواج سفید توضیح خواهیم داد. همچنین می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید.

غیرقانونی بودن ازدواج سفید

ازدواج سفید در ایران به هیچ وجه از مشروعیت برخودار نیست. بنابراین، وجود زن و مرد در یک منزل و برقراری ارتباط میان آنها مصداق بارز برقراری روابط نامشروع و عمل زنا خواهد بود.

دلایل تمایل جوانان به ازدواج سفید

عوامل اصلی تشکیل دهنده گرایش جوانان برای روی آوردن به ازدواج سفید در ایران عبارت است از:

1- افزایش آمار طلاق در کشور

بسیاری از زنان و مردان برای جلوگیری از مصائب طلاق و روند پیچیده دادرسی و صدور حکم طلاق، تمایلی به ثبت ازدواج ندارند. در مقابل در ازدواج سفید هر زمان که بخواهند و بدون طی مراحل مربوط به طلاق می توانند به زندگی مشترک خود خاتمه دهند.

2- وجود موانع اقتصادی

گرانی و مشکلات اقتصادی حاکم بر کشور جوانان را بیشتر به این سمت خواهد بود که به جای ازدواج مشروع و قانونی و پذیرفتن آثار و تبعات مالی آن ازدواج سفید روی بیاورند.

3- مسئولیت ناپذیری جوانان

امروزه بسیاری از جوانان تمایلی به پذیرفتن مسئولیت در زندگی مشترک ندارند. اینجلست که با ازدواج سفید هم نیازهای جنسی خود را ارضاء می کنند و هم از زیر بار مسئولیت شانه خالی می کنند.

تکلیف فرزندان حاصل از ازدواج سفید

به دلیل عدم مشروعیت ازدواج سفید در ایران، فرزندان حاصل از این ازدواج ها نیز زنا زاده محسوب شده و از بسیاری از حقوق از قبیل ارث بری، داشتن شناسنامه و … محروم خواهند بود. همین امر میتواند لطمات جبران ناپذیری برای فرزندان حاصل از این ازدواج ها که کوچکترین تقصیری در به وجود آمدن ندارند را به همراه داشته باشد.

قابل مجازات بودن ازدواج سفید در ایران

ازدواج سفید در ایران قابل مجازات است. از این رو، زن و مردی که با یکدیگر تحت عنوان ازدواج سفید زندگی می کنند، زانی و زانیه محسوب می شوند و مجازات زنا برای آنها اعمال خواهد شد. از نظر کشور ما، ازدواج سفید گذشته از جرم بودن آن، بیشترین آسیبها را برای زن به دنبال خواهد داشت؛ چرا که یک دوست پسر نمی تواند حمایت مالی کاملی از زن داشته باشد.  در ایران بهترین راه برای جایگزین کردن ازدواج سفید، صیغه یا ازدواج موقت است.

نظر افراد در مورد ازدواج سفید

بسیاری از افراد معتقدند ازدواج سفید هزینه های عروسی بسیار سنگین و کمر شکن است. بنابراین، ازدواج سفید راهی را فراهم می کند که هزینه های همچون مهریه برای مرد و جهیزیه به زن تحمیل نشود. همچنین، عده ای دیگر بر این نظرند که طلاق برای زن بسیار دشوار است. اما با ازدواج سفید جدایی زن و مرد بسیار راحت تر خواهد بود.

تفاوت ازدواج سفید در خارج و ایران

ازدواج سفید در ایران به معنای روابط نامشروع زن و مرد است. اما در خارج از کشور منظور از ازدواج سفید ازدواجی است که برای رفع نیازهای اقتصادی و عاطفی بدون برقراری رابطه جنسی است. در واقع، ازدواج سفید در خارج یعنی ازدواجی که در آن هیچ ملحفه ای کثیف نمی شود.

نظر شما در مورد ازدواج سفید چیست؟

برای آشنایی بیشتر و دریافت مشاوره تماس بگیرید.

ازدواج سفید در قانون ایران

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

بالا