Empty cart

محصولی در سبدخرید وجود ندارد

نمونه شکواییه آدم ربایی

آدم ربایی جزء جرایم غیر قابل گذشت است که در قانون مجازات اسلامی جرم انگاری شده است. این جرم به دو شکل ساده و مشدد محقق می شود. ماده 621 قانون مجازات اسلامی چنین مقرر می کند:نمونه شکواییه آدم ربایی 

هر کس به قصد مطالبه وجه یا مال یا به قصد انتقام یا به هر منظور دیگری به عنف یا تهدید یا حیله یا به هر نحو دیگر شخصا یا توسط دیگری شخصی را برباید یا مخفی کند در صورتی که ارتکاب جرم به عنف یا تهدید باشد به حبس درجه چهار و در غیر این صورت به حبس درجه پنج محکوم خواهد شد در صورتی که سن مجنی علیه کمتر از پانزده سال تمام باشد یا ربودن توسط وسایل نقلیه انجام پذیرد یا به مجنی علیه آسیب جسمی یا حیثیتی وارد شود، مرتکب به حداکثر مجازات تعیین شده محکوم خواهد شد و در صورت ارتکاب جرایم دیگر به مجازات آن جرم نیز محکوم می‌گردد.

تقسیم بندی جرم آدم ربایی: نمونه شکواییه آدم ربایی 

بر اساس ماده 621 قانون مجازات اسلامی جرم آدم ربایی به دو نوع آدم ربایی ساده و آدم ربایی مشدد قابل تقسیم است:

1- آدم ربایی ساده:

در فرضی که مجنی علیه پانزده سال و یا بیشتر سن داشته باشد و یا ربودن شخص بدون وسایل نقلیه باشد و یا ضرر جسمی و یا حیثیتی به مجنی علیه وارد نشود، جرم آدم ربایی از نوع ساده است.

2- آدم ربایی مشدد:

در فرضی که مجنی علیه کمتر از پانزده سال سن داشته باشد و ربودن با استفاده از وسایل نقلیه انجام گیرد و ضرر جسمی و یا حیثیتی به شخص وارد شود، جرم آدم ربایی از نوع مشدد خواهد بود.

شروع به آدم ربایی:

به موجب قانون کاهش مجازات حبس تعزیری شروع به آدم ربایی جرم نیست.

نمونه شکواییه جرم آدم ربایی (1):
ریاست محترم دادسرای ناحیه ………. شهرستان …………………
با سلام؛
احتراما به استحضار می رساند:

موکل اینجانب و همسر ایشان حدود دو سال است که از یکدیگر جدا شده اند. فرزند دختر ایشان به نام مریم که 10 سال سن دارد با پدر خودر زندگی می کند. در مورخه 1401/02/02 شخصی با معرفی نمودن خود به عنوان دوست مادر طفل، جلوی درب مدرسه طفل را سوار بر خودروی خود می نماید. پس از مدتی بی خبری، مشتکی عنه به با موکل اینجانب که پدر طفل می باشد، تماس می گیرد و تقاضای یک میلیارد تومان وجه نقد در مقابل استرداد طفل می نماید. با بررسی ها معلوم می شود که مادر طفل در این قضیه هیچ دستی نداشته و از قضا در ایران نبوده است. بنابراین، مشتکی عنه هیچ گونه خط و ربطی با مادر طفل نداشته و تنها قصد آدم ربایی و دریافت پول از پدر طفل را داشته است. با اقدامات ماموران کلانتری و ضابطین دادگستری شخص مورد نظر دستگیر می گردد.

لازم به ذکر است پس از مراجعت طفل به منزل جای کبودی و زخم بر روی بدن طفل نمایان است. لذا از آنجایی که آدم ربایی همراه با همراه با وسیله نقلیه بوده و طفل نیز کمتر از پانزده سال سن داشته و با توجه به ورود آسیب های جسمانی به طفل، صدور حکم بر آدم ربایی از نوع مشدد وفق مقررات ماده 621 قانون مجازات اسلامی مورد استدعا است. نمونه شکواییه آدم ربایی 

                                                                             با تقدیم شایسته ترین احترامات

نمونه شکواییه آدم ربایی (2):
ریاست محترم دادسرای ناحیه …………………. شهرستان ………………….
با سلام؛
احترما به استحضار می رساند:

مشتکی عنه پس از مدت ها رابطه و دوستی در تاریخ 1400/03/03 در محل کار موکل اینجانب حاضر می گردد و به او می گوید که مدتی را برای گذران اوقات در خیابان سپری کنند. پس از مدتی، موکل اینجانب متوجه می شود که مشتکی عنه از شهر خارج شده و به سمت روستایی در حوالی استان مازندران در حال حرکت است. موکل بنده بارها از مشتکی عنه می خواهد که او را به منزل بازگرداند. اما متاسفانه مشتکی عنه اقدامی در این خصوص انجام نمی دهد و به مسیر او خود ادامه می دهد.

پس از مدتی مشتکی عنه با پدر موکل اینجانب تماس بر قرار می کند و تقاضای مبلغ سه میلیارد تومان پول در مقابل بازگرداندن دختر ایشان می نماید. نظر به اینکه اقدامات مشتکی عنه از مصادیق ماده 621 قانون مجازات اسلامی می باشد، لذا رسیدگی و صدور حکم از منظر وقوع جرم آدم ربایی از محضر شما عالیجناب مورد استدعا است. نمونه شکواییه آدم ربایی 

                                                                               با تقدیم شایسه ترین احترامات

قبل از وقوع هر اقدام در نزد مراجع قضایی با وکیل و مشاور حقوقی متخصص مشورت کنید. وکلای موسسه ترنم عدالت شما را تا زمان رسیدن به حقوقتان یاری و مساعدت می نمایند. 

برای دریافت وقت مشاوره حضوری و تلفنی به صفحه درخواست مشاوره مراجعه کنید. 

نمونه شکواییه آدم ربایی

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

بالا