Empty cart

محصولی در سبدخرید وجود ندارد

وکیل تخصصی مطالبه سهم الارث

پس از فوت متوفی، اصولا بر سر مطالبه سهم الارث اختلافاتی میان ورثه حاصل می شود. این امر بزرگترین و اولین مشکل میان وراث است. عده ای از وراث به دنبال طلب سهم الارث خود هستند. در حالی که ممکن است عده ای دیگر تمایلی به دریافت سهم الارث و فروش اموال به جا مانده از متوفی نداشته باشند. می توان به جد گفت، بهترین فرض رسیدن به یک صلح و تفاهم با یکدیگر است. چه اینکه، در غیر این صورت، شخصی که به دنبال مطالبه سهم الارث خود است باید از طریق مراجع قانونی از جمله شورای حل اختلاف و دادگاه اقدام کند.  تجربه گروه ترنم نشان می دهد، برای مطالبه سهم الارث از طریق دادگاه یا شورای حل اختلاف، حتما باید از وکیل تخصصی مطالبه سهم الارث کمک گرفت.

وکیل تخصصی مطالبه سهم الارث
وکیل تخصصی مطالبه سهم الارث
مطالبه سهم الارث:

مطالبه سهم الارث امری است پر پیچ و خم و در عین حال با رفت و آمدهای مکرر. از این رو، بهترین راه حل آن است که با وکیل متخصص در این موضوع مشورت نمایید. فرض کنید الف فوت کرده و از او یک خانه بزرگ و کلنگی به جا مانده است. ب و ج  به دنبال سهم الارث خود از خانه پدری هستند. اما د می خواهد خانه را حفظ و حراست نماید. همچنین ممکن است ورثه اطلاع درستی از اموال به جا مانده از متوفی نداشته باشند. اینجاست که با حدوث اختلاف و یا عدم اطلاع مکفی، موضوع را باید از طریق یک وکیل تخصصی در امور مطالبه سهم الارث پیگیری نمود.

گروه وکلای موسسه ترنم عدالت با سالها سابقه در امور حقوقی، کیفری، خانوادگی، ثبتی، ملکی و امور مربوط به ارث و میراث و … شما را در رسیدن به حقوقتان یاری و مساعدت می نمایند. با ما تماس بگیرید.

گرفتن گواهی حصر وراثت:

اولین قدم، قبل از مطالبه سهم الارث توسط وراث، گرفتن گواهی حصر وراثت است. گواهی حصر وراثت در دو قالب محدود و نامحدود توسط شورای حل اختلاف اخرین اقامتگاه متوفی صادر می شود. هر یک از وراث می توانند برای گرفتن این گواهی اقدام کنند و سهم الارث خود را مطالبه نمایند. هر چند برخی از وراث رضایتی به گرفتن گواهی حصر وراثت نداشته باشند. توجه کنید گرفتن گواهی حصر وراثت مهمترین و کلیدی ترین مرحله است. بدون وجود گواهی انحصار وراثت طی مراحل بعدی چه توسط وکیل و چه توسط خود وراث بی فایده است.

متاسفانه در سیستم فعلی قضایی کشورف برای گرفتن گواهی حصر وراثت دوندگی های زیادی وجود دارد. از این رو، بسیاری از اشخاص قید گرفتن این گواهی را می زنند. این امر در حالیست که این گواهی، اساسی ترین مرحله برای مطابه سهم الارث توسط وراث است. پس از گرفتن گواهی حصر وراثت، می توان برای مهر و موم ترکه، تحریر ترکه، تقسیم ترکه و النهایه مطالبه سهم الارث اقدام نمود.

مهر و موم ترکه:

در فرضی که میان ورثه اختلاف وجود دارد، ابتدا باید یکی از ورثه پس از گرفتن گواهی حصر وراثت، مبادرت به مهر و موم ترکه نماید. مهر و موم ترکه به چه معنا است؟ مراد از این عبارت این است که ترکه به جا مانده از شخص متوفی، دست نخورده به جا بماند، تا از ضرر و زیان مصون باشد. به این منظور یکی از ورثه باید به شورای حل اختلاف مراجعه کند. البته، ابتدا با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، دادخواست مهر و موم ترکه را اقامه کند. سپس موضوع به شورای حل اختلاف ارجاع می گردد. در شورا امور مربوط به مهر و موم ترکه انجام می شود. فراموش نکنید در این مرحله حتما با وکیل تخصصی مطالبه سهم الارث مشورت نمایید تا امور مربوط به مهر و موم ترکه به درستی انجام گیرد.

تحریر ترکه:

در مرحله بعدی باید تحریر ترکه متوفی انجام گیرد. تحریر ترکه نیز از طریق شورای حل اختلاف قابل انجام است. در این مرحله، استعلامات سه گانه انجام می گیرد تا مشخص شود متوفی در دوران حیات دارای چه اموالی بوده است. از جمله استعلامات شورای حل اختلاف، استعلام از بانک، پلیس راهور و شهرداری است. اما پس از مشخص شدن اموال متوفی از طریق تحریر ترکه چه اقدامی باید انجام داد؟

مطالبه سهم الارث ورثه:

با مشخص شدن صورت دارایی متوفی، باید مطالبه سهم الارث از سوی ورثه انجام گیرد. برای مطالبه سهم الارث حتما باید وکیل تخصصی در زمینه مطالبه سهم الارث را به همراه داشته باشید. در این مرحله، موضوع از صلاحیت شورای حل اختلاف خارج می گردد و به دادگاه ارجاع خواهد شد.

همانطور که ملاحظه کردید موضوع ارث و مطالبه میراث، موضوعی جنجالی و مرحله ای است. اگر وارث یا وارثان در هر کدام از مراحل قبلی با شکست مواجه شوند، نمی توانند سهم الارث خود را در دادگاه مطالبه نمایند. حجم وسیعی از پرونده های مطروحه در دادگستری، مربوط به مطالبه سهم الارث است که متاسفانه منتج به نتیجه نمی شود. چرا که وارث یا وارثان، موضوع را ساده انگاشته و خودشان راسا وارد دعوا شدند.

تلفن تماس موسسه:

09011358248

02186045077

02186045940

02186044915

02188517957

تماس به منظور وقت مشاوره و ارسال مدارک در پیام رسان ها:

09011358248

آدرس ما:

سهروردی شمالی، خیابان خرمشهر، پلاک 121، طبقه پنجم شرقی، واحد 10. وکیل تخصصی مطالبه سهم الارث

آشنایی با وکلا و کارشناسان ترنم عدالت:

1- امین حاجیان شماره پروانه: 70020، و متخصص در امور داوری و ملکی و وکیل تخصصی مطالبه سهم الارث

2- رعنا اشرفی شماره پروانه: 29961 متخصص در دعاوی ملکی (الزام به تنظیم سند رسمی، خلع ید، تخلیه و تصرف عدوانی و …) خانوادگی

3- محجوبه یداله پور سرستی شماره پروانه: 19309، متخصص در دعاوی خانوادگی اعم از مهریه، طلاق، نفقه، حضانت و …

4- فرانک شیخ پور سیگارودی شماره پروانه: 1471، متخصص در دعاوی مربوط به ارث و میراث، تحریر و مهر و موم ترکه و …

5- علیرضا ورمزیاری کاشناس متخصص امور ملکی

6- اکرم مقدم صادقی کارشناس متخصص امور حقوقی و ثبت دادخواست، اظهارنامه، لایحه و شکواییه.

وکیل تخصصی مطالبه سهم الارث
وکیل تخصصی مطالبه سهم الارث
تلفن تماس موسسه:

09011358248

02186045077

02186045940

02186044915

02188517957

تماس به منظور وقت مشاوره و ارسال مدارک در پیام رسان ها:

09011358248

آدرس ما:

سهروردی شمالی، خیابان خرمشهر، پلاک 121، طبقه پنجم شرقی، واحد 10.

در موسسه ترنم عدالت نگرانی دوری راه نباشید. چرا که ترنم در برای تمامی شهرستان ها وکیل اعزام می کند.

طریق پرداخت حق الوکاله در مجموعه ترنم عدالت:

در ترنم این امکان برای بازنشستگان و نظامیان وجود دارد که حق الوکاله را به صورت اقساطی و مرحله به مرحله پرداخت نمایند. از این نظر در ترنم به هیچ وجه نگران پرداخت حق الوکاله نباشید. البته نظامیان از تخفیف ویژه برخوردار هستند. با ما تماس بگیرید و از مشاوره در مورد پرونده حقوقی خود بهره مند شوید. همچنین می توانید حضوری به مجموعه ترنم مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

بالا