Empty cart

محصولی در سبدخرید وجود ندارد

نمونه دادخواست مطالبه نفقه فرزند

نمونه دادخواست مطالبه نفقه فرزند

ریاست محترم شعبه ……………. شورای حل اختلاف …………………… 

با سلام

احتراماً به استحضار می رساند:

اینجانب با خوانده محترم دعوا مورخ …………………………… در دفترخانه شماره …………………………. شهرستان ………………………………. عقد نکاح دائم منعقد نمودیم. حاصل این زندگی مشترک در طی ……. سال،  …………… فرزند مشترک به نام (های) …………………………………………. می باشد. متأسفانه در تاریخ ……………………………… پیروی مشاجرات خانوادگی و ضرب و شتم های متوالی و فحاشی  توسط خوانده بنده ناگزیر و ناگریز به ترک منزل شدم.  از آنجایی که فرزند بنده نیز کوچک و شیرخوار و دارای وابستگی زیاد به اینجانب است، بنده او را نیز همراه خود به منزل پدری آوردم.

متأسفانه مدت ……… روز/هفته/ماه است که بنده ناچارا زندگی خانوادگی و مشترک خود را ترک کرده ام.  اما خوانده محترم به نیازهای فرزند توجهی نمی کند. مضافاً بر اینکه فرزند مشترک بنده و ایشان دچار بیماری ……………. است. از این رو بنده در طی این مدت چندین بار او را برای مداومت و درمان به بیمارستان بردم.  در حال حاضر تمام هزینه های تحصیلی، بیماری، خرید خوراک و پوشاک و … فرزند بر عهده بنده است. اما ایشان با وجود توانایی مالی از پرداخت نفقه امتناع می کند.

 همچنین بنده نیز یک بار با ارسال اظهارنامه شماره ………………………………….. به ایشان تذکر دادم که نفقه فرزند مشترک را بپردازد. حتی با ارسال پیام نیز ایشان را از وضعیت فرزند آگاه ساختم، اما متأسفانه ایشان هیچ اقدامی در راستای پرداخت نفقه انجام نمی دهند.  از آنجایی که هزینه های زندگی برای اینجانب بسیار زیاد و کمرشکن می باشد و بنده نیز تا کنون موفق به یافتن شغلی برای خود نشده ام و با توجه به ماده 1199 قانون مدنی که پرداخت نفقه ار وظیفه اولیه و شرعی پدر دانسته است، لذا از شما خواهشمندم تا حکم مقتضی مبنی بر پرداخت نفقه برای فرزند را صادر نمایید. از بذل توجه شما حضرتعالی کمال تشکر را دارم. نفقه فرزند، نمونه دادخواست مطالبه نفقه فرزند

                                                                                                       با تقدیم شایسته ترین احترامات

برای دریافت وقت مشاوره حضوری و تلفنی تماس بگیرید

نمونه دادخواست مطالبه نفقه فرزند

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

بالا