Empty cart

محصولی در سبدخرید وجود ندارد

سهام عدالت متوفیان

سهام عدالت سهامی است که دولت برای قشر عظیمی از جامعه در نظر گرفته است. سهام عدالت در سه نوع 1،000،000 تومانی، 520،000 تومانی و 492،000 تومانی وجود دارد. البه در پرتوی گذر زمان ارزش سهام عدالت افزایش یافته است. از این رو، بسیاری از مردم خواستار فروش سهام عدالت خود هستند. اما متاسفانه گروه عظیمی از دارندگان سهام عدالت فوت کرده اند. اکنون سوال این است که سهام عدالت متوفیان چه وضعیتی پیدا خواهد کرد؟ آیا سهام عدالت به وراث خواهد رسید؟ برای اطلاع از آخرین اخبار مربوط به سهام عدالت متوفیان با ما همراه باشید.

سهام عدالت متوفیان: از گذشته تا امروز

با احتساب یک جامعه آماری مشخص شد که حدود 3،000،000 از دارندگان سهام عدالت فوت کرده اند. قبلا راهی که پیش روی وراث قانونی متوفیان سهام عدالت قرار داده شده بود، این بود که به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند. اما در گذر شیوع و همه گیری ویروس کرونا و خطرناک شدن تجمع افراد در این دفاتر، قوه قضاییه تدبیری تازه اندیشید.

سهام عدالت متوفیان: در حال حاضر

اکنون تصمیم بر آن شده است که روند انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث آنها از طریق سیستماتیک و کاملا مکانیزه صورت گیرد. چه اینکه مراجعه افراد به دفاتر پیشخوان دولت تنها می توانست به شیوع بیماری کویید-19 در جامعه دامن بزند. اما وراث قانونی متوفی برای انتقال سهام عدالت چه اقداماتی باید انجام دهند.

اقدامات وراث متوفی برای انتقال سهام عدالت به شرح زیر است:

1- وراث متوفی باید به سامانه  اینترنتی به نشانی: https://samanese.ir/  مراجعه کنند. برای ورود مستقیم به سامانه اینجا را کلیک کنید.

2- وراث باید سابقا اقدامات مربوط به اخذ گواهی انحصار وراثت را طی نموده باشند. در واقع، وراث باید دادنامه حصر وراثت را در دست داشته باشند.

3- پس از اخذ دادنامه حصر وراثت، وراث باید به سایت شرکت سپرده گذاری مرکزی به نشانی https://csdiran.ir/ مراجعه کنند. برای ورود مستقیم به سایت اینجا را کلیک کنید.

4- در این مرحله وراث باید دادنامه انحصار وراثت و سایر مشخصات و اطلاعات را در سایت بارگزاری نمایند.

پس از طی مراحل فوق، انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث انجام خواهد شد. بنابراین، اکنون مراجعه حضوری وجود ندارد و تمامی مراحل به صورت اینترنتی و مکانیزه انجام خواهد شد.

مدارک لازم برای انتقال سهام عدالت متوفیان

1- گواهی فوت.

2- گواهی حصر وراثت.

3- گواهی مربوط به اداره مالیات.

4- کارت ملی و شناسنامه متوفی و تمامی وراث.

نکته مهم: در حاضر حاضر خرید و فروش سهام عدالت انجام نمی شود. برای اطلاع از آخرین اخبار در مورد سهام عدالت ما را دنبال کنید. 

سهام عدالت متوفیان

اگر برای انتقال سهام عدالت وقت یا حوصله ندارید، کافیست با ما تماس بگیرید.

سهام عدالت متوفیان

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

بالا