Empty cart

محصولی در سبدخرید وجود ندارد

دادخواست معامله فضولی

معامله فضولی زمانی مطرح می شود که فردی به جای مالک اصلی قراردادی با اصیل (طرف دیگر) منعقد می کند. سپس  مالی از اموال دیگری را به فروش می رساند. در این صورت، مالک اصلی و اصیل می توانند علیه فضول طرح دعوا نمایند. در این نوشتار دو نمونه از دادخواست معامله فضولی را که توسط وکلا و کارشناسان موسسه ترنم عدالت تنظیم شده است، مطالعه می کنیم. دادخواست معامله فضولی

دادخواست اول معامله فضولی:دادخواست معامله فضولی
ریاست محترم شعبه 25 دادگاه عمومی حقوقی مفتح تهران
با سلام؛
احتراما به استحضار می رساند:

اینجانب در تاریح 1401/01/21 با خوانده محترم دعوا معاملی مبنی بر خرید یک باب مغازه واقع در خیابان سهروردی، خیابان خرمشهر منعقد نمودم. در زمان تنظیم مبایعه نامه در بنگاه جناب آقای سعادت بنده یک سوم مبلغ قرارداد را فی المجلس پرداخت کردم. و وعده بر این امر قرار گرفت که پرداخت دو سوم الباقی مبلغ موکول به زمان تنظیم  سند رسمی در دفترخانه اسناد رسمی گردد. خوانده نیز با این امر موافقت نمود. لیکن بنده در مورخه 1401/02/27 اظهارنامه ای از مالک اصلی مغازه دریافت نمودم که ملک متعلق به ایشان است و در اظهارنامه اعلان داشتند که قصد فروش ملک را ندارند. بنده که از این موضوع هیچ اطلاعی نداشتم، بارها به صورت تلفنی و حضوری سعی در برقراری ارتباط با شخص فضول داشتم اما متاسفانه نتوانستم با ایشان گفتگو کنم.

بعد ها با بررسی های بیشتر مشخص گردید که فضول با ارائه یک سند مجعول در بنگاه، قصد فروش مال متعلق به مالک اصلی را داشته است.

حالیه با عنایت بر این امر که مالک اصلی قصد فروش ملک خود را ندارد و بنده نیز از فضولی بودن معامله اطلاعی نداشتم تقاضای استرداد مبلغ پرداخی به انضمام خسارات و غرامات وارده به اینجانب از باب جاهل بودن به فضولی بودن معامله را وفق ماده 263 قانون مدنی از محضر شما حضرت عالی مورد استدعا است.

                                                                                       با تقدیم شایسته ترین احترامات

دادخواست دوم معامله فضولی:دادخواست معامله فضولی

ریاست محترم شعبه 34 دادگاه عمومی حقوقی شهید مدنی

با سلام؛

احتراما به اطلاع حضرت عالی می رسانم:

اینجانب قصد خرید یک دستگاه گوشی موبایل آیفون 13 پرومکس را داشتم. در آگهی های منتشر شده در سایت دیوار جستجو کردم. شخصی اعلام کرده بود که قصد فروش موبایل خود را دارد. با ایشان قرار گذاشتم تا موبایل را از نزدیک رویت کنم. ایشان نیز نشانی به بنده دادند. اینجانب به محل مراجعه کردم و گوشی موبایل را پس از بررسی و اطمینان از سلامت آن به مبلغ چهارصد و پنجاه میلیون ریال خریداری نمودم. پس از مدتی شخصی مکررا با بنده تماس گرفتند و اعلام کردند که مالک اصلی تلفن همراه هستند و بیان کردند که برادر ایشان فضولتا از جانب ایشان اقدام به فروش گوشی موبایل کرده است.

حالیه از آنجایی که بنده از فضولی بودن چنین معامله هیچ علم و اطلاعی نداشتم. تقاضای استرداد مبلغ پرداختی به انضمام خسارات و غرامات وارده به اینجانب از جمله هزینه دادرسی و … را به موجب ماده 263 قانون مدنی استدعا دارم. دادخواست معامله فضولی

                                                                                                  با تقدیم احترامات فراوان

توجه کنید اسامی و تاریخ های مذکور در دو متن صرفا از باب نمونه و مثال است. بنابراین دادخواست شما با توجه به شرح حال اعلامی از سوی شما تنظیم می گردد. وکلا و کارشناسان موسسه ترنم عدالت بدون نیاز به حضور شما دادخواست و شکواییه را مطابق با وضعیت شما تنظیم می نمایند. با ما تماس بگیرید.

برای دریافت وقت مشاوره حضوری و تلفنی به صفحه درخواست مشاوره و تماس با ما مراجعه کنید. 

دادخواست معامله فضولی

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

بالا