Empty cart

محصولی در سبدخرید وجود ندارد

دادخواست طلاق توافقی از طرف مرد

طلاق توافقی یکی از ساده ترین راه ها برای جدایی میان زوج و وزجه است. چرا که همینطور که از نام این نوع طلاق بر می آید، زوج و زوجه بر سر تمامی مسائل مهم از قبیل: مهریه، نفقه (گذشته و حال)، حضانت فرزند یا فرزندان مشترک، اجرت المثل ایام زوجیت، جهیزیه و … توافق می کنند. در این راستا صورت جلسه طلاق توافقی نیز تنظیم می شود. پس از طی مراحل مشاوره، گواهی عدم انصراف از طلاق صادر می شود. در این صورت زوجین با استناد به این گواهی می توانند به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه کنند و دادخواست طلاق توافقی را ثبت نمایند. دادخواست طلاق توافقی از طرف مرد

دادخواست طلاق توافقی از طرف مرد

 

طلاق توافقی چقدر طول می کشد؟دادخواست طلاق توافقی از طرف مرد

به دلیل الزام به شرکت در جلسات مشاوره، پروسه طلاق توافقی کمی طولانی است. شاید در بازه ی زمانی 45 روزه طلاق توافقی صورت بگیرد. البته این عدد قطعی است و با توجه به معاونت اجرا و تعداد پرونده های مطورحه در آن شعبه ممکن است به مدت اضافه شود. اما از این جهت که زوجین در مورد تمامی مسائل توافق دارند نوع مطلوبی از طلاق است.

برای طلاق توافقی تنظیم صورت جلسه طلاق توافقی لازم است؟

بله. زوجین حتما باید صورت جلسه ای را امضاء کنند و در صورت جلسه در مورد تمامی مسائل از قبیل مهریه و نفقه و اجرت المثل و … تعیین تکلیف نمایند. دادگاه نیز بر اساس همان صورت جلسه گواهی عدم امکان سازش را صادر می کند.

پس از گرفتن گواهی عدم انصراف از طلاق چه اقدامی باید انجام داد؟

بعد از اخذ این گواهی، زوج یا زوجه (تفاوتی نمی کند) به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه می کنند و دادخواست طلاق توافقی را ثبت می کنند. دادگاه نیز متعاقب این امر، به موضوع رسیدگی کرده و گواهی عدم امکان سازش را صادر می کند. دادخواست طلاق توافقی از طرف مرد

پس از صدور گواهی عدم امکان سازش زوجین سه ماه فرصت دارند تا به دفاتر ازدواج و طلاق مراجعه کنند و صیغه طلاق را جاری نمایند.

دادخواست طلاق توافقی از طرف مرد

در زیر نمونه دادخواست طلاق توافقی از طرف مرد را مشاهده می کنیم:دادخواست طلاق توافقی از طرف مرد

خواهان: محمد محمدی

خوانده: مریم اکبری

وکیل: امین حاجیان (ممکن است دادخواست بدون وکالت ثبت گردد). دادخواست طلاق توافقی از طرف مرد

خواسته: طلاق توافقی

دلایل و منضمات: عقدنامه، شناسنامه روجین، کارت ملی زوجین، وکالت نامه وکیل دادگستری (در صورت دارا بودن وکیل)، سند وکالت در طلاق (در صورت داشتن وکالت در طلاق) و صورت جلسه طلاق توافقی (برای تنظیم صورت جلسه طلاق توافقی حتما با وکیل متخصص خانواده مشورت نمایید).

ریاست محترم دادگاه خانواده ……………….. شهرستان ……………………….

با سلام؛

احتراما به استحضار می رساند که اینجانبان به موجب سند نکاحیه شماره ………….. در دفترخانه شماره …………………….. عقد نکاح دائم منعقد نمودیم. لیکن مدتی است که مشاجره خانوادگی میان بنده و خوانده محترم دعوا شدت گرفته است به گونه ای که تحمل تداوم زندگی را با سختی مواجه کرده است. در این راستا، تصمیم به طلاق گرفتیم. به موجب صورت جلسه طلاق توافقی بنا بر این امر قرار گرفت که زوجه …………… سکه از ……………. سکه تمام بهار آزادی را بذل نماید. همچنین مقدار باقی مانده به صورت ماهانه ……………… سکه به ایشان پرداخت خواهد شد. حضانت فرزند/فرزندان مشترک نیز با …………… می باشد. نفقه زوجه به مبلغ ماهیانه ………………. ریال بر ذمه زوج می باشد که پرداخت می گردد. جهیزیه زوجه نیز توسط زوجه مسترد خواهد شد. همچنین، زوجه نسبت به اجرت المثل ایام زناشویی هیچ گونه ادعایی ندارد.

لذا با جمیع جهات معنونه درخواست صدور گواهی عدم امکان سازش از محضر شما عالیجناب مورد استدعا است. دادخواست طلاق توافقی از طرف مرد

با تقدیم احترامات فراوان

قبل از انجام هر امر حقوقی، حتما با وکیل متخصص در آن زمینه مشورت نمایید. گروه وکلای موسسه ترنم عدالت با سالها سابقه در امور حقوقی، کیفری، خانوادگی، ثبتی، ملکی و … شما را در رسیدن به حقوقتان یاری و مساعدت می نماید. با ما تماس بگیرید. 

برای گرفتن مشاوره به صفحه درخواست مشاوره و تماس با ما مراجعه کنید. 

 

دادخواست طلاق توافقی از طرف مرد

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

بالا